Grace, de nieuwe standaard in het melden van overlijden.
Grace Connect ondersteunt je bij het snel, foutloos en met zorg verwerken van overlijdensmeldingen. Zo ontlast je nabestaanden op een van de moeilijkste momenten in hun leven én verbeter je je dienstverlening.
Laten we nabestaanden én je team een handje helpen
Een overlijden brengt niet alleen verdriet met zich mee, maar ook veel administratieve handelingen voor de achterblijvers. Vaak zijn instanties afhankelijk van meldingen die via omwegen binnenkomen: via familie, via notarissen, soms veel te laat. Ondertussen blijven systemen doorlopen, met vervelende gevolgen. Denk aan foutieve rekeningen, onpersoonlijke herinneringen of juridische vertragingen
Overlijdensmeldingen komen dan vaak op het bureau van je team terecht. Incomplete dossiers, onduidelijke documenten en emotioneel beladen gesprekken maken het afhandelen ervan zwaar - voor je medewerkers én voor de nabestaanden.
Met Grace Connect bied je een empathisch, betrouwbaar en professioneel proces en help je nabestaanden écht verder in plaats van ze van het kastje naar de muur te sturen. Je ontvangt overlijdensmeldingen tijdig, gevalideerd en digitaal -rechtstreeks vanuit een centrale, veilige omgeving. Zo bied je nabestaanden rust, voorkom je miscommunicatie en blijf je als organisatie zorgvuldig en professioneel
Overlijden melden
Grace optimaliseert voor ieder bedrijf het melden van overlijden
Of je nu een woningcorporatie, verzekeraar, bank of telecomaanbieder bent, iedere organisatie met klanten krijgt vroeg of laat te maken met het overlijden van een klant. Een emotioneel en gevoelig moment voor de nabestaanden, en tegelijkertijd een proces dat zorgvuldig en correct afgehandeld moet worden.
Overlijdensmeldingen eenvoudig geregeld met Grace
Via Grace melden nabestaanden van je klanten eenvoudig een overlijden. Wij valideren de melding en verzamelen alle benodigde data voor een snelle en efficiënte afwikkeling.
Zonder gedoe voor nabestaanden
Grace begeleidt nabestaanden stap voor stap bij het invullen van de benodigde gegevens. Geen gedoe met printen en opsturen van formulieren – alles verloopt digitaal en soepel.
Snelle en efficiënte afhandeling
Grace zorgt voor een compleet dossier, zodat herhaalcontact met nabestaanden overbodig is. Dit bespaart tijd, geeft nabestaanden ruimte om zich op hun verlies te richten, en stelt jouw bedrijf in staat om meldingen snel en kostenefficiënt af te ronden.
Identificatie van nabestaanden
Is identificatie van een nabestaande nodig in je proces? Grace verzorgt dit volledig, van eenvoudige online verificatie tot een volledig KYC-proces. Wij ondersteunen je bij elke stap.
Zo werkt Grace Connect voor organisaties
Als aangesloten instantie ontvang je geverifieerde en gecontroleerde berichten zodra je organisatie aangesloten is.
Waarom aansluiten bij Grace Connect?
Voor je organisatie betekent het aansluiten bij Grace Connect het volgende :
✔ Minder foutgevoelige administratie
✔ Snellere afhandeling van dossiers
✔ Lagere werkdruk op je klantenservice
✔ Hogere klanttevredenheid
✔ Minder reputatierisico
Voor nabestaanden betekent dat:
✔ Eén keer informatie aanleveren
✔ Meerdere meldingen zonder opnieuw gegevens in te hoeven vullen
✔ Geen herhaalde confrontaties met administratieve nasleep
✔ Sneller overzicht en afronding
✔ Altijd een helder overzicht in openstaande taken
Voor wie is Grace Connect?
Grace Connect is ontworpen voor organisaties die te maken hebben met:
✔ Abonnementen of diensten op naam van een klant
✔ Financiële afhandeling na overlijden
✔ Juridische of administratieve registratie
✔ Klantcontact na overlijden
Bijvoorbeeld:
✔ Banken en verzekeraars
✔ Woningcorporaties
✔ Nutsbedrijven
✔ Telecom, TV & Internet providers
✔ Bibliotheken
✔ Goede doelen
✔ Abonnementsdiensten

Hoe connect je met Grace Connect?
Grace valideert overlijdensgegevens met geavanceerde AI-ondersteunde OCR-technologie; betrouwbaar, veilig en volledig. Denk aan overlijdensaktes, persoonskenmerken en officiële documenten. Dankzij volledige KYC-checks, iDIN-verificatie en IBAN/naam-controles weet je precies wie de nieuwe klant is.
Grace Connect sluit naadloos aan op jullie processen. Kies het integratieniveau dat bij jouw organisatie past: een e-mailmelding, een e-mail met gestructureerde bijlage of volledige API-integratie met je backoffice of CRM. Grace past business rules toe op basis van jouw wensen, zodat processen automatisch verlopen én compliant zijn.
Sluit vandaag nog aan bij Grace
Ook je overlijden melden proces optimaliseren? Wij laten je graag zien wat we voor de nabestaanden van je klanten kunnen betekenen.
